محمد علی باقی زرگرسرپرست سازمان تعاون روستایی استان یزد

عملكرد سازمان تعاون روستایی استان یزد از ابتدای سال 88 تا پایان تیرماه 89  را تشریح کرد

یزدفردا "عملكرد سازمان تعاون روستایی استان یزد به مناسبت هفته دولت تشریح شد- پرونده كاری حوزه های مختلف این سازمان در 16 ماه گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج آن منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان یزد سرپرست سازمان تعاون روستایی استان یزد ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت، به اهمیت اطلاع رسانی دستگاه ها در مورد عملكردشان اشاره كرد و افزود نظر به توصیه های رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهور و نیز استاندار محترم در این خصوص، اهم فعالیتهای سازمان متبوعمان را از ابتدای سال 88 تا پایان تیرماه 89 به اطلاع مردم شریف استان می رسانیم.
محمد علی باقی زرگر تشریح گزارش عملكرد سازمان تعاون روستایی استان را با ارائه آمار در حوزه بازرگانی سازمان آغاز كرد و گفت در 17 ماه گذشته خرید توافقی محصولات از كشاورزان، توسط شبكه تعاونیهای تحت نظارت این سازمان از مرز 91 هزار تن به ارزش ریالی 350 میلیارد و 200 میلیون ریال گذشت.
در زمینه خریدهای تضمینی نیز موفق به خرید 24 هزار و 500 تن محصول شدیم كه در این ارتباط مبلغ 68 میلیارد و 700 میلیون ریال به كشاورزان استان پرداخت شده است.
راه اندازی چهار مركز دائمی عرضه محصولات كشاورزی و تولیدات روستایی و نیز برپایی 19 نمایشگاه فصلی عرضه این محصولات از جمله دیگر فعالیتهای حوزه بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان یزد بود كه باقی زرگر از آن یاد كرد.
در این حوزه همچنین به افتتاح و راه اندازی 5 جایگاه محور سه مواد نفتی و ساماندهی 39 فروشگاه مصرف روستایی و مواد سوختی اشاره گردید.
سرپرست سازمان تعاون روستایی استان یزد در تشریح فعالیتهای این سازمان در حوزه خدمات فنی تهیه، تدارك و توزیع بیش از 167 هزار تن نهاده های كشاورزی و دامی شامل كود، سم، بذر و خوراك دام و طیور را فعالیت شاخص بر شمرد و افزود: از این میزان 127 هزار تن مربوط به عملكرد سال 88 و مابقی حاصل عملكرد 4 ماهه ابتدای سال جاری بوده است.
محمد علی باقی زرگر تولید بذر اصلاح شده گندم را نیز 1300 تن اعلام كرد.
وی از توسعه و ایجاد 9 واحد اعتباری در 16 ماه گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال 88 تاكنون 103 هزار میلیون ریال تسهیلات و اعتبارات از محلهای مختلف برای تشكلهای تحت نظارت سازمان جذب شده است.
باقی زرگر گفت: با پیگیریهای به عمل آمده در جهت كاهش بدهی های معوق شبكه تعاونیها به سیستم بانكی، 2 هزار میلیون ریال از این بدهیها به شبكه بانكی كشور پرداخت شد، ضمن آنكه حدود 900 میلیون ریال از مجموع مطالبات تشكلها از اعضاء وصول گردید.
بنا به گفته سرپرست سازمان تعاون روستایی استان یزد حوزه آموزش این سازمان در راستای انجام ماموریتهای خود بالغ بر 14 هزار و 500 نفر روز دوره آموزشی برای اعضاء، اركان و كاركنان تعاونیها و نیز كاركنان سازمان برگزار كرده است.
از جمله دیگر فعالیتهای این حوزه می توان به اجرای 120 مورد ارزشیابی تعاونی های استان، 19 مورد آسیب شناسی، فعال سازی و تعیین تكلیف تشكلهای غیر كارآمد، غیرفعال و زیانده و نیز سه مورد ایجاد تعاونی و اتحادیه تخصصی در سطح استان اشاره كرد.
باقی زرگر انتشار گزارش تفصیلی عملكرد سال 88 سازمان در تازه ترین شماره نشریه پیام تروكا را یادآور شد.


یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا